Art 1.

 

De gegevens in een opgevraagd programma zijn bindend en kunnen enkel gewijzigd worden tenzij

*wijzigingen in deze gegevens duidelijk, door e-mail en voor afsluiten van contract ter kennis van de reiziger zijn gebracht en deze daar schriftelijk akkord mee gegaan is

*er zich naderhand wijzigingen voordoen als gevolg van een schriftelijk akkoord tussen beide partijen

*de reisorganisator door overmacht en/of problemen in het desbetreffende land het programma moet aanpassen.

 

Art 2.

 

De klant is verplicht zelf te zorgen voor een goede reisverzekering. Ook dient de klant zelf voor eventuele visa te zorgen en voor een geldig paspoort met minimaal 2 lege pagina’s dat tevens nog 6 maanden geldig is na de reis. De klant dient tevens zelf te zorgen voor de nodige vaccinaties voor de reis aanvangt. De reisorganisatie is niet aansprakelijk indien er problemen ontstaan tijdens de reis wanneer de klant niet aan de bovenstaande eisen voldoet. Alle extra kosten indien er problemen ontstaan omdat zij niet aan het bovenstaande voldeed zijn voor de reiziger.

 

Art 3.

 

Boekingen gemaakt via het internet zijn definitieve boekingen en kunnen niet kosteloos geannuleerd worden. Bij eventuele annuleringen gelden de volgende voorwaarden.

*tot 8 weken voor vertrek 40% van de reiskosten (aanbetaling)

*tot 6 weken voor vertrek 50% van de reissom

*tot 2 weken voor vertrek 80 % van de reissom

*tot 1 week voor vertrek 90 % van de reissom

*Voor annulering tot 7 dagenvoorvertrek volledige reissom

 

Art 4.

 

Alle prijzen zoals te vinden op onze website of in samengestelde offertes zijn weergegeven in Amerikaanse Dollars. (USD) of Euro’s (€) .Echter alle betalingen geschieden uitsluitend in Amerikaanse Dollars (USD)..

 

Betalingen van losse excursies zoals wandeltochten, excursies, jungle tochten en andere diensten, kunnen  uitsluitend betaald worden door middel van een storting op een Western Union kantoor via Paypal of met een creditcard (VISA). Alle gegevens voor de betalingen  ontvangt de klant nadat de reservering door reisorganisatie ontvangen is. Alle extra kosten (commissies) die gerekend worden door de betaalmethodes komen voor rekening van de klant.

 

Betalingen van één van de door de reisorganisatie ontworpen reis in opdracht van de klant, kunnen betaald worden dmv een storting via een Western Union kantoor. De extra stortingkosten die  Western Union rekent, komen voor de rekening van de klant. Of de klant maakt een bankoverschrijving naar de Peruaaanse bankrekening van de reisorganisator.

 

Art 5.

 

Indien tijdens de reis blijkt dat door overmacht belangrijke diensten zoals vermeld op het contract niet door kunnen gaan door overmacht zoals bijvoorbeeld stakingen, oorlog,  natuurrampen of andere veiligheids punten dan zal de reisorganisatie alle nodige middelen inschakelen om ervoor te zorgen dat de klant eventueel via een andere route de reis toch kan afmaken. De extra kosten zijn voor de klant. De klant kan deze extra kosten na de reis bij zijn verzekeringsmaatschappij declareren.

 

Art 6.

 

De klant kan ten alle tijde tijdens de reis het contract verbreken indien deze dat wenst in geval van een door hem toe te rekenen omstandigheid. Echter is er geen terug betaling van de al betaalde reissom mogelijk. Dit dient de klant zelf te regelen met de door hem afgesloten reisverzekering.

 

Art 7.

 

De klant is voor 100% aansprakelijk voor de schade, die de reisorganisatie de medewerkers van de reisorganisatie en hotels oplopen door de fout van de klant, alsook indien de betalingsverplichting niet word voldaan. Alle gemaakte kosten dienen aan de reisorganisatie betaald te worden. Met daar bovenop 100 USD aan administratie kosten. Indien er bewezen wordt, door een bevoegde derde (zoals politie e.d.), dat de klant opzettelijk schade heeft berokkend, dan wordt de reis door de reisorganisatie geannuleerd. Er vind dan geen terug betaling plaats aan de door de klant niet genoten resterende dagen. De reisorganisatie trekt zich dan ook volledig terug uit het verantwoordelijkheid gebied.

 

Art 8.

 

De klant is zelf verantwoordelijk voor de bagage die zij tijdens de reis meeneemt. De reisorganisatie kan nooit aansprakelijk worden gesteld indien er tijdens de reis iets met de bagage gebeurd. Ook kan de reisorganisatie niet aansprakelijk gesteld worden indien er tijdens openbaar vervoer reizen iets kwijt/beschadigd raakt.

 

Art 9.

 

Nadat de klant een reservering gemaakt heeft voor één van onze rondreizen of een door in opdracht van de klant ontworpen reis, dient deze 40% van de reissom binnen 7 werkdagen te betalen volgens Art 4. Het resterende bedrag dient uiterlijk 8 weken voor vertrek betaald te zijn. Bij reis boekingen met een vertrek binnen 8 weken dient het volledige bedrag binnen 7 werkdagen betaald te zijn volgens Art 4.

 

Nadat de klant een reservering gemaakt heeft voor één van onze excursies, wandeltochten of andere op zich zelf staande zaken reis, dient deze 40% van het totaal bedrag binnen 3 werkdagen na de bevestigings email te betalen volgens Art 4. Het resterende bedrag dient uiterlijk 3 dagen voor vertrek, mits anders overeen gekomen, in USD contant op het kantoor in Peru betaald te zijn.

Art 10.

 

De klant kan, voor aanvang van de reis, tot maximaal 4 weken voor aanvang de reis overdragen aan een derde. De extra kosten die hieruit voorvloeien zoals bijvoorbeeld het omboeken van transport tickets zijn voor de klant. Tevens rekent de reisorganisatie 130 USD aan administratie kosten.

 

Art 11.

 

Inca Trail reserveringen kunnen nooit omgeboekt, veranderd of geannuleerd worden. De annulering/wijziging kosten voor de Inca Trail zijn 100%. Aanbetalingen of volledige betalingen worden niet terug betaald aan de klant. Zie onze extra algemene voorwaarden speciaal voor de Inca Trail, onder aan de pagina

 

Art 12.

 

Vraagt de klant om een wijziging tijdens de reis, dan zal de reisorganisatie alles in staat stellen om de klant daarbij te helpen. De extra kosten die hieruit voortvloeien zijn voor de klant. De eventuele niet genoten excursies/overnachtingen/vervoer e.d. worden niet terug betaald. Alle extra  reservering, annulatie, excursie, transfer, transport en overnachting kosten worden doorberekend aan de klant. Tevens rekent de reisorganisatie voor wijzigingen tijdens de  reis 180 USD extra aan administratie kosten.

 

Art 13.

 

*1 Indien voor de aanvang van de reis blijkt dat een van de wezenlijke punten van het contract niet uitgevoerd kunnen worden door overmacht, dan dient de reisorganisatie de klant zo spoedig mogelijk in te lichten. De reisorganisatie zal altijd met een aangepast voorstel komen. Indien de klant dit voorstel niet accepteert dan kan deze de reis annuleren. Daarvoor brengen wij 100 USD aan administratie kosten in rekening. Indien de klant de wijziging accepteert dan zijn de eventuele extra kosten voor de klant.

 

*2 Indien voor de aanvang van de reis blijkt dat een van de wezenlijke punten van het contract niet uitgevoerd kunnen worden, dan dient de reisorganisatie de klant zo spoedig mogelijk in te lichten. De reisorganisatie zal altijd met een aangepast voorstel komen. Indien de klant dit voorstel niet accepteert dan kan deze de reis kosteloos annuleren. Indien de klant de wijziging accepteert dan zijn de eventuele extra kosten voor de reisorganisatie

 

Art 14.

 

Klachten moeten altijd zo snel mogelijk gemeld worden aan het kantoor van de reisorganisatie.  Na de reis of losse excursie, word een eventuele klacht niet meer in behandeling genomen en heeft de klant ook geen recht op eventuele schade vergoedingen. De klant dient contact op te nemen via de e-mail van de reisorganisatie die zij ontvangt na de boeking. In geval van ernstige problemen kan de klant de 24 uurs hulp dienst opbellen. De klant ontvangt dit telefoonnummer bij de boeking.

 

Art 15.

 

De klant en eventueel familieleden van de klant verklaren voordat de reis aanvangt dat ze de reisorganisatie nooit verantwoordelijk kunnen en zullen houden voor lichamelijk letsel en eventueel dood door het uitvoeren van risico volle sporten zoals, Mountainbiken, raften, abseilen, trekking buggy's en overige. Tijdens de reis, voordat eventuele risico volle excursies worden gestart, is de klant verplicht een vrijwaring formulier in te vullen. Ook voor  eventueel letsel opgelopen na de reis kan de reisorganisatie niet verantwoordelijk worden gesteld.

 

Art 16.

 

De reisorganisatie mag ten alle tijden de algemene reisvoorwaarden wijzigen zonder daarbij de klant op de hoogte te stellen. Echter indien de klant al reeds een reservering heeft gelden voor deze persoon nog de oude ongewijzigde algemene voorwaarden.

 

Art 17.

 

De klant is verplicht voordat deze de boeking definitief verstuurd, de algemene voorwaarden zoals de reisorganisatie heeft opgesteld, te lezen en daarmee akkoord te gaan. Indien de klant niet akkoord gaat met de algemene voorwaarden, dan kan de reis niet doorgaan.

 

Art18.

 

Wijzigingen gemaakt door de klant of de reisorganisatie aan een offerte, maakt een offerte ongeldig. Bij elke wijziging dient de reisorganisatie een volledig nieuwe offerte te versturen naar de klant. Met een extensie aan het oude offertenummer.

 

Klant = Persoon die bij Explore Perú Travel een trail, excursie of rondreis heeft gereserveerd

 

De reisorganisatie/reisorganisator = Explore Perú Travel, of een van de agentschappen waarmee zij samenwerken.

 

 

 

 

Laatste update 23-12-2016

 

 

 

 

 

 

Afwijkende voorwaarden Inca Trail

 

Voor Inca Trail boekingen gelden er extra algemene voorwaarden. Extra Algemene voorwaarden betrefd Inca Trail boekingen


* De klant is volledig verantwoordelijk voor het opgeven van een geldig en juist Paspoortnummer (minimum 2 maanden geldig na je bezoek aan Peru), medicijnen en injecties, geldige originele ISIC Studentenkaart (deze moet meegenomen worden op de trail. Een kopie met de geboekte nummers wordt niet aanvaard!) 


* Breng de officiële documenten waarop gereserveerd is mee op de trail(Paspoort). Er zijn verschillende controles op de trail omdat de trekkersvergunning op dit nummer geboekt is. Indien je een nieuw paspoort hebt na boeking van de incatrail, breng dan een kleurenkopie van je oude paspoort mee, waar duidelijk de nummer waarop geboekt werd te zien is. Je bent verplicht Explore Perú Travel hierover in te lichten en dit minimum 7 dagen voor de start aan de trail. De kost voor verandering van deze officiële papieren is 25 usd 


* De reiziger is verantwoordelijk voor zijn eigen bezittingen en een goede reisverzekering. Explore Peru Travel is niet verantwoordelijk voor eventuele diefstal. 


* Na reservatie van de Inca trail is het onmogelijk de datum van vertrek op de trail te veranderen. Het is ook niet mogelijk van naam te veranderen of de permit over te dragen aan iemand anders.

 

 

* De klant is verplicht 40 % van het totale bedrag van de trail te betalen aan Explore Peru Travel, via Western Union, Paypal of creditcard betaling, voor de aankoop van de Permit. Vanaf ontvangst van dit deposit kunnen we de permits aankopen. De rest betaalt de klant in Cusco in cash op het kantoor voor de start van de trekking.


* De trekking is in een internationale groep van 4 tot 16 personen. Bij problemen zoals stakingen, natuurrampen of vertraging is Explore Peru Travel niet verantwoordelijk.


* De klant is verplicht ons zijn hotel in Cusco te vermelden, minimum 3 dagen voor vertrek op de trek om de pick up en briefing te kunnen coördineren en om het resterende bedrag van de bestelbon cash in USD in het kantoor te betalen.


* Indien er etens restricties zijn en je bepaalde dingen niet mag eten, moet je ons minimum 5 dagen voor vertrek inlichten!


* De kampeerplaatsen kunnen anders zijn dan in het programma beschreven aangezien INC (de officials ) ons aanduiden waar we verplicht moeten slapen.

 

 

Print de Algemene voorwaarden.